همه آنچه که لازم است درباره شیر کوهی اپل بدانیم
دانشنامه دیجیتال
درباره وبلاگ


با سلام خدمت تمامی دوستان علی هستم. اولا خوش امد میگم به همه ی دوستانی که لطف کردند و به وبلاگ من تشریف اوردند. من این وبلاگ رو صرفا جهت اطلاع رسانی از دنیای تکنولوژی و بازی ها و نرم افزار ها طراحی کردم امیدوارم از مطالب استفاده ی کافی رو ببرید. دوستان در صورت امکان نظر بدید که من بتونم هر روز مطالبم رو بهتر کنم. این وبلاگ دنبال یک نویسنده ی خوب می گرده هرکی دوست داشت در قسمت نظرات بگه تا من شرایطو براش بنویسم. ممنون موفق باشید
آخرین مطالب
نويسندگان
دو شنبه 2 مرداد 1391برچسب:, :: 1:29 :: نويسنده : علی

همان طور که می دانید شب گذشته اپل در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان خود (WWDC 2012)، در کناربه روز رسانی مک بوک های پرو و ایر، معرفی مک بوک پرو جدید با صفحه نمایش رتینا و رونمایی از iOS6، از نسخه بعدی سیستم عامل OSX با نام Mountain Lion یا شیر کوهی هم پرده برداری کرد. اگر هم سری به صفحه این سیستم عامل در سایت اپل بزنید، می بینید که اپل شیر کوهی خود را پیشرفته ترین سیستم عامل دسک تاپ دنیا می داند که با ۲۰۰ مورد امکانات جدید و آپدیت، باعث شده که مک بوک، آیپد و آیفون شما بسیار بهتر با یکدیگر ارتباط یافته و کار کنند.

پس در ادامه مطلب با ما باشید، تا نگاهی دقیق تر به این سیستم عامل و برخی از امکانات جدید و قابل اعتنای آن داشته باشیم.


 

یکپارچه سازی گسترده تر با iCloud

1-icloud-narenji-ir.jpg

تا کنون تکنولوژی iCloud اپل مدیا (عکس و موسیقی) و برخی اطلاعات را به صورت خودکار میان ابزارهای مختلف کاربر همچون مک ها، آی پاد، آی پد و آیفون سینک و همگام سازی می کرد. اما در شیرکوهی آی کلود در مک ها نقش بسیار بزرگتری را بازی می کند. در این سیستم عامل تقویم ها،‪ کانتکت ها و ایمیل از روی تمام ابزارهای اپلی با مک شما سینک خواهند شد.‬ ‪همگام سازی آی کلود هم از این پس در اپلیکیشن های بیشتری قابل استفاده خواهد بود. همچنین در برنامه هایی چون Pages و دیگر متعلقات iWork تمامی اطلاعات شما بر روی کلود ذخیره می شوند. در واقع اپل قصد دارد در سیستم عامل جدید، تجربه یکپارچه و همه گیر تری را در میان ابزارهای اپلی فراهم آورد.‬


 

جایگزینی iChat با Messages

02-messages_0-narenji-ir.jpg

در iOS 5 اپل برنامه iMessage را برای ابزارهای موبایلش رونمایی کرد که رقابتی ظریف با مسنجر بلک بری به شمار می رفت. شما با این اپلیکیشن می توانستید پیام های متنی یا دیتا را رد و بدل کنید. اکنون iMessage یک رفیق دسک تاپی پیدا می کند: Messages، که قرار است جایگزین iChat در مک او اس ایکس شده و وظیفه یک برنامه پیام رسان فوری را بر عهده بگیرد که با اکانت های یاهو، گوگل، هات میل و ... هم همخوانی کامل دارد. شما از طریق این برنامه می توانید به راحتی اقدام به ارسال عکس و ویدیو کنید، یا با استفاده از FaceTime تماس مستقیم صوتی و ویدیویی داشته باشید. البته هنوز مشخص نیست که آیا این برنامه قابلیت ارسال پیام کوتاه به شماره تلفن ها را هم دارد یا خیر، اما به هر حال یک قدم بزرگ دیگر در یکپارچه سازی تجربه چت و تبادل اطلاعات با دوستان تان است.


 

Notification Center یا مرکز اطلاع رسانی او اس ایکس

03-notifications_0-narenji-ir.jpg

یکی از کاستی هایی که ‪در سیستم عامل دسک تاپ و موبایل اپل به چشم می آمد، عدم وجود سرویس کامل و جامعی برای اطلاع رسانی به کاربر در خصوص آگاه سازی ها و اخطارهای دستگاه بود. در آی او اس ۵ این مشکل به شکل مناسب و خوبی حل شد و این سیستم عامل به یک مرکز اطلاع رسانی کامل مجهز شد. اکنون در شیر کوهی هم شاهد سرویسی همانند آن خواهیم بود. تمام اگاه سازی ها ظاهر یکسانی پیدا می کنند و در سمت راست و بالای صفحه به صورت پنجره پاپ آپ به نمایش در می آیند. علاوه بر این می توانیم به صورت یک ساید بار زیبا در سمت راست صفحه به همه این اطلاعات به صورت یکجا دسترسی داشته باشیم که با یک حرکت ساده روی ترک پد، ظاهر و محو می شود. به گمانم کم کم باید با برنامه خارق العاده گرول خداحافظی کنیم.
 

سریع به اشتراک بگذارید، همیشه به اشتراک بگذارید

 

04-sharing-narenji-ir.jpg

اپل تقریبا در همه اپلیکیشن هایش دکمه اشتراک گذاری را اضافه کرده که به آن Share Sheet می گوید. برای مثال هنگامی که در سافاری هستید، می توانید به سرعت لینک صفحه مورد نظرتان را ایمیل کنید یا آن را به بوک مارک اضافه کنید و حتی آن را تویت کنید. و به همین شکل چنین کاری را با عکس های درون iPhoto یا Photo Booth انجام دهید. همچنین در تمام این بخش ها امکان افزودن اطلاعات موقعیت جغرافیایی را هم به موارد اشتراک گذاشته شده دارید.


 

همه جا توییتر

05-twitter_0-narenji-ir.jpg

از این پس توییتر در تمامی بخش های سیستم عامل مک او اس دیده خواهد شد و به طور کامل با آن ادغام شده است. تنها کافی است یک بار از طریق System Preferences در اکانت تویترتان لاگین کنید تا بخش Sharing تمامی اپلیکیشن ها به آن دسترسی داشته باشید. علاوه بر این تمامی پیام هایی که به شما اشاره کرده اند یا در پاسخ برای تان ارسال شده اند، از طریق مرکز اطلاع رسانی شیر کوهی نمایش داده خواهند شد.


 

Game Center

06-game-center-narenji-ir.jpg

اکنون دیگر همان گیم سنتر یا مرکز بازی iOS را در مک هم در اختیار خواهید داشت. می توانید به جستجوی بازی های دوستان تان بپردازید، بازی های چندکاربره را انجام دهید و محلی برای کنار هم گذاشتن تمام بازی های مورد علاقه تان داشته باشید. و حتی از طریق مک بوک تان مشغول انجام بازی های دو یا چند نفره با دیگر دوستان تان روی مک، آیپد یا آیفون شوید.


 

یادآوری با reminders

08-reminders_0-narenji-ir.jpg

همان برنامه یادآوری کارها که بر روی iOS پنج داشتید، حالا نسخه مک او اس آن را هم تجربه خواهید کرد که تمامی تسک های تان را با دیگر ابزارهای مجهز به iOS از طریق آی کلود سینک می کند. البته تنها تفاوت آن با نسخه iOS، عدم امکان درج یادآورهای وابسته به مکان است که هنگام رسیدن یا ترک محل خاصی، لیستی از تسک ها را به شما نشان دهد.


 

Notes

09-notes_0-narenji-ir.jpg

این هم یکی دیگر از اپلیکیشن هایی است که از iOS به مک آمده است. شما می توانید در یادداشت های تان، از بولت لیست، پاراگراف بندی و حتی درج عکس و فیلم استفاده کنید. علاوه بر این می توانید آنها را همانند استیکی نوت ها بر روی دسک تاپ تان بچسبانید تا مرتبا جلوی چشم تان بوده و فراموش نشوند. و از همه مهمتر اینکه به لطف آی کلود، یادداشت های تان را بر روی تمام ابزار مجهز به iOS در اختیار خواهید داشت.


 

Gatekeeper

12-gatekeeper-narenji-ir.jpg

این ابزار، راه حل جدید مک برای محافظت از شما در برابر بد افزارها است. با استفاده از گیت کیپر، شما در System Preferences میزان محافظتی را که لازم دارید انتخاب می کنید: اینکه برنامه ها را تنها از طریق مک اپ استور دانلود و اجرا کنید، یا اینکه برنامه های توسعه دهندگان و دولوپرهای مورد تایید اپل را هم بتوانید استفاده کنید، یا اینکه بتوانید تمامی برنامه ها از هر منبعی را مورد استفاده قرار دهید.


 

Power Nap

powernap-120611-narenji-ir.jpg

تا به حال فکر کرده اید چه خوب بود کامپیوترها حتی هنگامی که از آن استفاده نمی کنید و به ظاهر خاموشند، باز هم برای مان کار می کردند؟ شیرکوهی اپل قرار است با کمک تکنولوژی به نام پاور نپ، حتی هنگامی که در حالت اسلیپ است، کارهایی را انجام دهد. مثلا اینکه خودش را آپدیت کند. اطلاعات را با آی کلود رد و بدل کرده و سینک شود یا حتی ایمیل های جدید را دریافت کرده و طبق زمان بندی با تایم ماشین نسخه پشتیبان لازم از مک تان را تهیه کند.


 

نکته ای هم که جا افتاد، حذف عبارت Mac از نام سیستم عامل دسک تاپ اپل است. یعنی اینکه از این به بعد سیستم عامل های دسک تاپ اپل را Mac OS X نمی نامیم و تنها به نام OS X بسنده می کنیم. این می تواند نشانی از تصمیم قاطع اپل برای نزدیک کردن سیستم عامل دسک تاپ و موبایلش (iOS) به یکدیگر و شاید ادغام آنها باشد.

شیر کوهی اپل قرار است از ماه آینده میلادی (ژولای) از طریق مک اپ استور با قیمت 19.99 دلار در دسترس باشد. جالب اینکه قیمت این سیستم عامل نسبت به نسخه قبلی، تقریبا۱۰ دلار ارزان تر شده است.


 


javahermarket

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها
  • ردیاب ماشین
  • جلوپنجره اریو
  • اریو زوتی z300
  • جلو پنجره ایکس 60

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دانشنامه دیجیتال و آدرس dgp.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.








نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 11
بازدید ماه : 17
بازدید کل : 27605
تعداد مطالب : 20
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وبلاگ:

خبرنامه وبلاگ:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید



javahermarket